pracownikPierwszym krokiem jest poznanie swoich odbiorców i ich oczekiwań. Co sprzedajesz i jakiego obrazu użyć, aby to sprzedać? Możesz zacząć od zrozumienia, czego Twoi odbiorcy chcą od firmy takiej jak Twoja.

Jakie są ich oczekiwania? Jak widzą Twoją branżę? Czy uważają, że jesteś firmą innowacyjną, zorientowaną na klienta lub przyjazną środowisku? Co myślą o oferowanych przez Ciebie produktach, sposobie prowadzenia działalności lub o tym, jak dobrze Twoja firma radzi sobie finansowo? Następnym krokiem jest stworzenie treści zgodnych z tymi założeniami.

Potrzeba pozytywnego wizerunku online

Profil w mediach społecznościowych to sposób, w jaki ludzie dowiadują się o Tobie więcej. Ważne jest, aby mieć pozytywny wizerunek online, który zrobi wrażenie na ludziach. Musisz uważać na to, co udostępniasz lub publikujesz na swoich profilach w mediach społecznościowych. Powinieneś umieszczać tylko to, co najlepsze w sobie i swoim życiu, aby przyciągnąć więcej obserwujących i odnieść sukces w życiu osobistym i karierze.

Zarządzanie reputacją pracodawcy

Pracodawcy, którzy mają duże obserwacje w mediach społecznościowych, są coraz bardziej zaniepokojeni szkodą dla ich reputacji przez szkodliwe komentarze. Niezależnie od tego, czy jest to blogerka mamusia, która atakuje przedszkole swojego dziecka, czy sklep internetowy, który zaczyna sprzedawać wadliwe produkty, pracodawcy muszą wiedzieć, jakie ryzyko podejmują, mając obecność w mediach społecznościowych.

Sieć spowodowała istotne zmiany w relacjach między pracodawcami a pracownikami. Pracownicy mają teraz głos, ze względu na demokratyzację mediów społecznościowych, która sprawia, że pracodawcy wracają do deski kreślarskiej z opisami stanowisk.

Zachęcaj swoich pracowników do aktywności w Internecie

Wiele firm korzysta z Internetu z różnych powodów. Albo szukają klientów, nowych pracowników, albo są w Internecie, bo taka jest kultura ich firmy i chcą dzielić się swoją kulturą ze światem. Ważne jest, aby Twoi pracownicy korzystali również z mediów społecznościowych i innych platform, aby udostępniać treści o swojej firmie i kontaktować się z osobami, które mogą szukać pracy w Twojej firmie.

Kiedy mówimy o mediach społecznościowych, myślimy o Facebooku, Twitterze, Instagramie i wielu innych. Najpopularniejszą platformą jest Facebook, ponieważ codziennie ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników na całym świecie. LinkedIn jest również ważną platformą, z której możesz skorzystać, gdy chcesz szukać pracy lub zatrudnić kogoś, ponieważ ma ponad 500 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Twitter ma ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w 2017 roku i to